måndag 2 oktober 2017

Matsedel v 40

Det är oktober och mindre än tre månader kvar av året. Det betyder att om exakt tre månader glider vi omkring på Kap Verde och har det bra i värmen. De betyder i sin tur att jag vill gå ner ett par kilo för att trivas med att glida omkring i tunna sommarkläder...

Förra veckan handlade allt om träning och jobb. Jag tränade enligt planen mina tre gånger och var ute med hunden varje dag. Maten hade jag hyfsad koll på, även om jag experimenterade en del vid spisen. Jag satt och jobbade 3-4 timmar varje eftermiddag, vilket gjorde att jag kom ikapp massor och även kunde jobba lite i förväg. Så jag är supernöjd!

Vi får väl se hur jag ska få ihop denna vecka på bästa sätt med träning, mat och jobb. Det visar sej  :-)

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med spenatsås 2 SP plus pasta
Tisdag: Torsk i tomattäcke 8 SP
Onsdag: Cannelloni fr 7 SP
Torsdag: Kyckling med tomatsås 4 SP plus pasta
Fredag: Tacogryta 4 SP plus ris
Lördag: Gratinerade saffransräkor 6 SP plus ev tillbehör
Söndag: Oumph Bourgignon fr 2 SP plus potatis

Jag vill särskilt rekommendera Kyckling i tomatsås, Tacogrytan och Oumph Bourgignon om ni behöver ha matlådor.

Ha en riktigt fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: